Рекомендації класним керівникам перших класів
- Враховуйте вікові особливості першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції;
- Індивідуальний підхід до учнів та їх можливостей, щоб не послабити нервову систему, не знизити самооцінку та мотивацію до засвоєння знань;
- Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність, краще об`єднайте їх у групи, що працюватимуть разом;
- Порівнювати роботи учня лише з його попередніми роботами, а не з роботами інших;
- Уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів “завжди”, “ніколи”;
- Створюйте ситуації успіху, хваліть учня за найменші досягнення;
- Надавайте учням можливість висловлювати свої думки, підкреслюйте цінність почутого;
- Давайте учням можливість виплескувати енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах);
- Залучайте до спільної діяльності для згуртування колективу.
Поради класним керівникам 5-х класів щодо успішної адаптації учнів
- Проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
- Реалізовувати демократичний стиль керівництва;
- Не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
- Намагатись щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці;
- Орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
- Допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
- Проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
- Залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
- На позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
- Звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.
Умій володіти собою
- Пам’ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.
- Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
- Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.
Пам’ятай: кожна дитина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на цій якості.
- Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
- Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
- Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.
- Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях своєї життєдіяльності.
- Будь толерантною особистістю.
Толерантність (від лат. Tolerans - терплячий) – терпимість до чужих думок і вірувань.
Перед початком уроку:
- Готуйтеся!
- Ретельно вивчайте матеріал.
- Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
- Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
- Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
- Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
- Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
Кiлькiсть переглядiв: 358