/Files/images/вчитель.jpg

Рекомендації класним керівникам перших класів

  • Враховуйте вікові особливості першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції;
  • Індивідуальний підхід до учнів та їх можливостей, щоб не послабити нервову систему, не знизити самооцінку та мотивацію до засвоєння знань;
  • Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність, краще об`єднайте їх у групи, що працюватимуть разом;
  • Порівнювати роботи учня лише з його попередніми роботами, а не з роботами інших;
  • Уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів “завжди”, “ніколи”;
  • Створюйте ситуації успіху, хваліть учня за найменші досягнення;
  • Надавайте учням можливість висловлювати свої думки, підкреслюйте цінність почутого;
  • Давайте учням можливість виплескувати енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах);
  • Залучайте до спільної діяльності для згуртування колективу.

Поради класним керівникам 5-х класів щодо успішної адаптації учнів

  • Проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
  • Реалізовувати демократичний стиль керівництва;
  • Не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
  • Намагатись щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці;
  • Орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
  • Допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
  • Проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
  • Залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
  • На позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
  • Звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.

Умій володіти собою

  • Пам’ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.
  • Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
  • Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.

Пам’ятай: кожна дитина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на цій якості.

  • Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
  • Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
  • Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.
  • Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях своєї життєдіяльності.
  • Будь толерантною особистістю.

Толерантність (від лат. Tolerans - терплячий) – терпимість до чужих думок і вірувань.

Перед початком уроку:

  • Готуйтеся!
  • Ретельно вивчайте матеріал.
  • Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
  • Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
  • Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
  • Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
  • Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

Кiлькiсть переглядiв: 358